неділя, 17 березня 2013 р.

Принципи швецької та української освіти

Хотіла б представити принципи освіти різних держав - Швеції та України. Власне через ці принципи, як на мене можна побачити, різницю у подальшому розвитку суспільства.

Власне наші школи створюють наше ж майбутнє через 10-15 років. І яким воно буде ми закладаємо зараз через ті принципи якими керуються наші педагоги.

Власне подані нижче принципи, є принципами початкової школи для шведів.
Національного дошкільного навчального плану, який затверджено у 1998 році. Він визначає цілі та принципи дошкільної освіти, серед яких виділяють:
- принцип розвитку дитини відповідно до її потреб;
- принцип забезпечення добробуту дитини;
- принцип розвитку та вивчення дитини у процесі гри. Взагалі, гра як метод навчання й виховання внесена до Національного навчального плану загальноосвітньої школи. Шведські педагоги вважають, що гра допомагає дитині пізнатинавколишній світ, розвиває її уяву, творчі здібності, сприяє розвитку комунікативних здібностей тощо;
- принцип індивідуалізації навчання та виховання;
- принцип колективізму, який передбачає, що соціалізація та розвиток дитини має відбуватися в колективі;
- принцип співпраці дитячих закладів та сім’ї у вихованні дитини. Так, наприклад, у дитячих садках для найменьших дітей передбачено період адаптації, який триває близько двох тижнів, на протязі яких дитина разом із батьками відвідує дитячий заклад, пристосовується до нових умов, а вихователі вивчають її індивідуальні особливості, відповідно до яких уподальшому відбувається процес виховання;
- принцип задоволення спеціальних потреб дітей з різними вадами у розвитку, які мають право на місце у звичайному дошкільному закладі;
- принцип монокультурності.
Тепер погляньмо на принципи української освіти:

У Законі "Про освіту" (ст. 6) закріплені такі основні принципи освіти:
- доступність для кожного громадянина усіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою;
- рівність умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку; гуманізм, демократизм, пріоритетність загальнолюдських духовних цінностей;
- органічний зв'язок зі світовою та національною історією, культурою, традиціями; незалежність освіти від політичних партій, громадських і релігійних організацій;
- науковий, світський характер освіти;
- інтеграція з наукою і виробництвом; взаємозв'язок з освітою інших країн; гнучкість і прогностичність системи освіти;
- безперервність і різноманітність освіти; поєднання державного управління і громадського самоврядування в освіті.
Усі заклади системи освіти в Україні у процесі своєї діяльності мають дотримуватися цих принципів і реалізувати їх. 


Власне я хочу звернути увагу на різну спрямованість цих принципів.У шведському варіанті бачимо яскраву спрямованіть на дітей, а українському - це загальне пояснення якою має бути освіта.

Власне вирішили знайти для кращого потрінвння принципи саме дошкільної освіти України . ТОж за статтею 6 закону України  "Про дошкільну освіту" маємо принципи дошкільної освіти:

- доступність для кожного громадянина освітніх послуг, що надаються системою - дошкільної освіти; рівність умов для реалізації задатків, нахилів, здібностей, обдарувань, різнобічного розвитку кожної дитини; єдність розвитку, виховання, навчання і оздоровлення дітей;
- єдність виховних впливів сім'ї і дошкільного навчального закладу;
- наступність і перспективність між дошкільною та початковою загальною освітою;
- світський характер дошкільної освіти;
- особистісно-орієнтований підхід до розвитку особистості дитини;
- демократизація та гуманізація педагогічного процесу;
відповідність змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти особливостям розвитку та стану здоров'я дитини дошкільного віку.

Немає коментарів:

Дописати коментар