вівторок, 18 лютого 2014 р.

Школа виховує?

Нещодавно прочитала інформаційне повідомлення, про те як заступник директора однієї зі шкіл України боролась за дисципліну. Задавалося б мета достойна, але методи..  Методи Ви можете прочитати власне в статті "Школярів фотографують та вивішують на дошку ганьби: методи виховання у школі під Києвом."  
Я ж бачу в діях цієї вчительки  порушення прав дітей та насильство над ними. До речі як над тими, кого фотографували, так і над тими, хто знімав на камеру. 

Деякі відповіді на запитання: " А як інакше?" можете почитати у статті: "Бюрократизм і місія школи: проблема несумісності" Володимира Бєлого

"Дорослі сподіваються, що школа обов’язково повинна сформувати слухняну дитину. Чому надії на школу, а не на сімейний чи загальносуспільний уклад? Адже ніхто ж не навчає дитину розмовляти, ходити, їсти, мити руки, одягатись тощо у спеціальних закладах. Чому дорослі не подумають навпаки: «Треба своїм прикладом привчати дитину бути дисциплінованою та відповідальною, щоб її радо сприймала школа»? Адже є багато таких потрібних, але складних наукових речей, яких вдома не навчиш. Відповідь відома — у дорослих слухняність не є чеснотою. Дорослі не збираються жити, як слухняні овечки. Лише за непереборних обставин вдягається «овеча шкура», а так — чим більший вітер вольності, тим більші ми герої. У сімейному колі діти щовечора чують, якими сьогодні бунтарями були на роботі / в магазині / у транспорті / тощо їхні батьки. ККД спонукання школярів до слухняності є настільки низьким, що нічого спільного з суспільною місією школи не має. Не на те ми витрачаємо сили та гроші. Справжня вихованість дитини та дорослого не зі слухняності виростає" - з тієї ж статті.

Власне це і є, я на мене,  відповіддю на запитання: "Чому ж наші діти такі?"

Немає коментарів:

Дописати коментар